ساده ترین راه پیشرفت شغلی

ساده ترین راه پیشرفت شغلی

انسانهای زیادی را میشناسم که از وضعیت فعلی خود ناراضی هستند. از حقوقشان از رتبه شغلی شان و از شان اجتماعی شان. از اتوموبیلی که سوار هستند و نگاه خانواده به خود و … . امّا کمتر دیده ام شخصی از این دسته برای تغییر شرایط خود اقدام موثر و جدی ای انجام دهد.

شما فکر میکنید بهترین و مطمئن ترین عملی که میشود برای تغییر و بهبود شرایط کاری و مالی و اجتماعی انجام داد چیست؟

تا به حال پیش آمده مسئله ای را که خیلی سخت و پیچیده فرض میکردید و هر بار که به آن مسئله بر میخوردید حتما از شخص متخصصی در آن زمینه استفاده میکردید ولی یک بار به هر دلیلی مجبور شده باشید خودتان آن مورد را بیاموزید و شخصا به حل آن مسئله بپردازید؟؟؟

برای شخص من بارها پیش آمده که مسئله ای که تا آن زمان بسیار پیچیده فرض میکردم، با صرف فقط چند ساعت آموزش و تحقیق (منظور از تحقیق همان جستجوی مطالب آموزشی و پرس و جو است)، فقط و فقط چند ساعت یعنی حتی کمتر از 10 ساعت، روش حل آن مورد یا مسئله را آموخته ام و پس از آن نه تنها مشکلات خود را بلکه مشکلات دیگران را نیز در آن زمینه مرتفع نموده ام.

قطعا شما هم مواردی از این دست به خاطر دارید.

در خلاصه کلام اینکه ساده ترین و مطمئن ترین راه برای پیشرفت یاد گرفتن است.

مهرداد صمدی:

بارها و بارها افرادی را دیده ام که به خاطر اینکه مهارت کار با نرم افزارهای آفیس را نداشته اند سالها بیکار مانده و یا در کار دلخواهشان مشغول نشده اند. در صورتیکه یادگیری کاربردی نرم افزارهای اصلی آفیس به واقع بیش از 10 ساعت زمان نیاز ندارد.

همچنین بارها و بارها سازمانهایی را دیده ام که مدتها مثلا به دنبال یک تایپیست حرفه ای و حتی حاضر به پرداخت مبلغی 20-30% بالاتر از حقوق متعارف بوده اند ولی اغلب متقاضیان حتی 70% توانایی یک تایپیست حرفه ای را هم نداشتند. در صورتیکه یادگیری و رسیدن به توانایی تایپ حرفه ای سریع به واقع بیش از 12 ساعت زمان نیاز ندارد.

خود شما این موارد را تعمیم بدهید به شرایط کاری خودتان و اطرافیانتان، مدیرانی که میتوانند با یادگیری اصول حسابداری جلوی خیلی از خطاهای عمدی و یا سهوی حسابداران و مدیران مالی شان را بگیرند، کاسبانی که میتوانند با یادگیری اصول تبلیغات و فروش و بودجه بندی کسب و کار خود را از یک فروشگاه کوچک به یک کسب و کار بزرگ و ملی بدل کنند و کارمندانی که با یادگیری اصول حرفه ای کار خود و … میتوانند به رتبه های بالاتر شغلی دست یابند و الی آخر.

آموزش و یادگیری اصلی ترین و مهمترین سرمایه و عامل پیشرفت انسان است که نه با ورشکستگی از دست میرود و نه برای هیچ شخصی دور از دسترس است.

کافیست بخشی از زمان تفریح و یا زمانهای مرده خود (مانند زمان انتظار در ترافیک و …) را تبدیل به فرصتی کنیم برای آموختن

دیدگاهتان را بنویسید